Kristofers penna

Sånt som rör medieteknik. Och annat som jag vill berätta - oftast om populärkultur, tror jag.
Just nu är jag väldigt fäst vid Great Destroyer "Birds".

25 januari 2006

Ingen uppsats ännu

Jag har inte bestämt mig för vad jag ska skriva uppsats om ännu. Tillgänglighet, användarvänlighet eller kanske hur vi blir styrda på internet. Intressanta ämnen tycker jag, men vi får se. Om jag skriver om användarvänlighet ska jag köpa Steve Krugs Don't make me think. Den ska jag ha förr eller senare i vilket fall. Kapitlet jag läst i den är nog den bästa kurslitteratur jag haft. Intressant och lättläst!

Snart börjar Lost på TV. Idag har jag lyssnat på låten Desmond spelar på sin LP-spelare i ett av de bästa avsnitten, andra säsongens första. Desmond har väldigt bra smak.

2 Comments:

At 26 januari, 2006 16:54, Blogger Anne said...

Nu finns andra upplagan av Krugs bok att köpa. Du kan låna min för att se om det är nån större skillnad mot originalupplagan

 
At 27 januari, 2006 14:22, Blogger Kristofer said...

Det var snällt! Jag ska nog ha andra upplagan i vilket fall (den är t.o.m. billigare) men det kan vara kul att bläddra i den innan jag beställer den.

 

Skicka en kommentar

<< Home