Kristofers penna

Sånt som rör medieteknik. Och annat som jag vill berätta - oftast om populärkultur, tror jag.
Just nu är jag väldigt fäst vid Great Destroyer "Birds".

28 januari 2006

Problemformulering tillslut

Ja det blev en problemformulering tillslut. Anime- och manga-invasionen. Jag ska försöka ta reda på varför den kom. Vad som gjorde det möjligt.
Det var inte lätt att hitta aktuell forskning på området. I Sverige finns det ingen, tydligen. Just om invasionen, alltså. Hittade dock bl.a. en amerikansk text från 1994 om anime-fans i USA som verkar intressant. Och en bok om anime med ett kapitel om animen i USA t.ex.

Radio Depts kommande album har blivit uppskjutet till april. Som vanligt när det gäller dem. Men det är alltid värt väntan.
Har du inte hört dem måste du göra det. Why won't you talk about it? är bland det vackraste man kan få uppleva. Gör det nu!

2 Comments:

At 01 februari, 2006 00:41, Blogger Kristofer said...

Ja Radio Dept är helt enastående. Bra att du frågade om deras kommande album. För då började jag söka! Jag hittade inga ljudprov från den kommande, men jag hittade till Billy Rimgards blogg som jag aldrig besökt förut. Den visade sig vara en källa till mycket fint. Bl.a. en post om hans kärlek till Radio Dept. Längs ner finns en länk till Brobygatan, en vacker instrumental låt jag aldrig hört förut.

 
At 01 februari, 2006 01:16, Blogger Kristofer said...

Ja det var väldigt vad aktiv den blev helt plötsligt. Det har jag dig och Anne att tacka för!

 

Skicka en kommentar

<< Home