Kristofers penna

Sånt som rör medieteknik. Och annat som jag vill berätta - oftast om populärkultur, tror jag.
Just nu är jag väldigt fäst vid Great Destroyer "Birds".

20 februari 2006

Tillbaka till Belleville

Belleville-damerna uppträder.
Jag såg Trion från Belleville i helgen. Och det var lika underbart som första gången. Tror aldrig jag har sett en film som liknar den. Egensinnig, med en speciell humor och nästan helt utan dialog. Och väldigt vackra miljöer. Den är fransk/kanadensisk tror jag.

När uppsatsen och seminariet är över ska jag nog snöa in mig på anime-långfilmer istället, som Min granne Totoro och The cat returns. Och så har jag laddat ner en independent-kortfilm som tydligen ska vara helt fantastisk: Voices of a distant star.

Ett snöigt Belleville.
Uppsatsen ska vi inte tala om. Jag är inte kapabel att skriva den nu verkar det som. Men någonting blir det väl.
Hoppas att det går bättre för er andra i klassen. Som avslut på helgen lyssnar vi nu gemensamt på den schyssta Pa Pa Pa Palavas av Benoît Charest som spelas lite här och var i Belleville. Tydligen så har Alexandra Dahlström spelat den i Sen kväll med Luuk också.
Godnatt.

2 Comments:

At 21 februari, 2006 00:48, Blogger admin said...

mja bättre och bättre. den är inlämnad iaf ^^
lite vilda västern blev det nog allt ändå.. men läsart är det kanske iaf.

jag skulle vilja snöa in lite jag också, men har inget att snöa med just nu. jag skall se till att hyra nått imorn..

 
At 21 februari, 2006 21:27, Blogger Kristofer said...

Nu är det ju redan imorrn. Men på Buylando kan man hyra Tokyo Godfathers.. Haha. Jag vet ju inte om den är bra men jag tjatar ändå. Den kan nog inte vara annat.
Nä nu ska jag läsa vidare till seminariet.

 

Skicka en kommentar

<< Home